Doelgroep segmenteren en analyseren

Succesvol communiceren begint bij het kennen van je doelgroep. Wat kan je betekenen voor een klant, donateur of volger worden en hoe (en waar!) kan je ze het beste bereiken? Met een doelgroepanalyse helpen we je om de doelgroep van jouw merk te begrijpen, te bereiken en te betrekken op een manier die écht werkt.

Workspace

Op twee manieren dichterbij jouw doelgroep

Een doelgroepanalyse bestaat voor ons globaal gezien uit twee stappen, die we combineren voor het beste resultaat:

  • We halen jouw inzichten op; jij kent je huidige klanten en weet hoe je het beste met ze samenwerkt.
  • Wij doen onze research; waar begeeft je doelgroep zich online? Is er een groep die misschien onverwachts veel interesse kan hebben in jouw diensten?

Deze inzichten mixen we voor een glashelder beeld van wie ze zijn en hoe we ze het beste kunnen bereiken. Dit helpt je om je doelgroep nog directer aan te spreken en zo de basis te leggen voor een relatie op de lange termijn. 
 

Doelgroep segmenteren

Je kunt je doelgroep segmenteren en gebruik maken van verschillende persona’s. Persona's gaan verder dan demografische factoren, kenmerken, behoeften, voorkeuren, platformen en plaatsen waar ze zich begeven. We kunnen voor jouw merk een persona ontwikkelen. Deze helpen ons te begrijpen wat uw doelgroep drijft, wat hun uitdagingen zijn en hoe je producten, diensten of boodschap hen kunnen helpen. Het draait allemaal om het leggen van verbindingen en het ontwikkelen van strategieën die resoneren.

Wij gebruiken dan ook vaak persona’s om de kenmerken van de doelgroep overzichtelijk beschikbaar te maken. Zo weet je wanneer je tegen wie praat en kan je je boodschap daar perfect op aansluiten. 

Als je op onze website terecht bent gekomen, is er een grote kans dat je in onze doelgroep past! We leren je graag nóg beter kennen om te zien wat jou drijft en hoe we je kunnen helpen je doelen te bereiken, neem je snel contact met ons op?

Andere services

Design

Het ontwikkelen van een sterke identiteit vormt de basis. Vervolgens is het zaak om altijd de juiste beleving te creëren, te blijven werken aan je branding en gevoel op te roepen bij je doelgroep.

Websites

Informeren of activeren...Van dienstverlening tot productverkoop, en van personeels- tot donateurswerving: een website is cruciaal om je merk te laten groeien.

Campagnes

Meer naamsbekendheid, nieuw personeel, een grotere afzetmarkt voor je product… Sterke campagnes brengen jouw doelgroep in contact met je product of merk.

Online Marketing

Scherpe targeting en datagedreven campagnes: jouw doelgroep bereiken met de juiste Google- en social kanalen. Meten, analyseren en bijsturen om je brand te blijven boosten.
Afbeelding
Workspace