CRM koppeling: verhoog je klanttevredenheid en efficiëntie
Meer uit je website halen, je klantbeheer verbeteren en het leven van je verkopers en klantenservice makkelijker maken? Door je CRM te koppelen aan je website, kan je klant gemakkelijk navigeren en kan jij moeiteloos met ze opvolgen. Een goed recept dus, voor betere klantvriendelijkheid en efficiëntere sales.
Wat is een CRM systeem?
Als je er al dagelijks mee werkt, hoeven we het misschien niet uit te leggen. Maar toch fijn om even terug te pakken op de basis: Een CRM (Customer Relationship management Management) systeem wordt in basis gebruikt om klantgegevens te beheren. Wil je nog meer? Meestal kan je het zo gek maken als je zelf wilt en nog allemaal andere zaken toevoegen. Je gebruikt dit systeem om de klant centraal te stellen. Al je interne klantgerichte processen kunnen hierdoor worden ondersteund. Het helpt je zorgen voor sterke klantrelaties en je verkoopkansen maximaal te benutten.
Alle informatie wordt centraal opgeslagen en beheerd. Bij vragen kan dus altijd worden teruggepakt naar alle contactmomenten die een klant met een organisatie heeft gehad. Die informatie kan ook weer makkelijk verwijderd worden, als het nodig is.
Voordelen van CRM koppelingen
Zo’n koppeling wil je dus, of heb je nog wat meer redenen nodig? Die delen we natuurlijk graag:
- Gemak voor je klant: Geen losse systemen, aanmeldformulieren of verwarrende contactmogelijkheden. Alles kan in 1x worden geregeld en is gelijk netjes geregistreerd.
- Verbeterde klantrelaties: Alle klantinformatie is centraal toegankelijk. Dus voor het hele team is duidelijk wat een klant heeft proberen te regelen of al heeft geregeld. Dat scheelt een heleboel zoeken voor de klantenservice en zorgt dus voor soepele processen.
- Automatisering van processen: Je bespaart tijd omdat repetitieve taken zoals gegevensinvoer en opvolging worden geautomatiseerd. Je kunt dus veel efficiënter werken en sneller reageren op vragen en verzoeken.
- Inzicht in klantgedrag: Je kunt de gekoppelde klantdata gebruiken om gerichte marketingcampagnes en gepersonaliseerde aanbiedingen te creëren, waardoor je relevanter en effectiever kunt communiceren.
-
Beveiliging: Door klantgegevens veilig op te slaan in het CRM systeem, voldoe je gemakkelijk aan de AVG-richtlijnen.
Voorbeelden
Wij werken met verschillende CRM systemen. Voor Centerparcs Vastgoed implementeerden we bijvoorbeeld een salesforce koppeling. Voor Het Zeeuwse Landschap maakten we het door de AFAS koppeling nu een stuk makkelijker om te doneren en deze donateurs vervolgens ook te contacteren.
Voor Tearfund bouwden we een CRM koppeling naar Microsoft Dynamics, daardoor integreert het makkelijk met hun andere systemen. De koppeling naar hun CRM maakt dat ze gemakkelijk e-mails versturen, donaties ontvangen, etc.
Hoe we dit doen?
We kunnen de koppeling toevoegen aan je huidige website of een nieuwe website bouwen die volledig geïntegreerd is met je CRM systeem. We gebruiken Drupal als CMS, wat ideaal is voor koppelingen met externe systemen en zorgt voor een goede afhandeling en beveiliging van data.
Veiligheid
Elke keer dat een klant z’n gegevens invoert in jouw website, is een risico. Waar wordt die data opgeslagen, hoe wordt het beveiligd en hoe lang wordt het bewaard? Wanneer je klantgegevens direct in het CRM systeem opgeslagen worden, hoeft de website zelf geen gevoelige data te bewaren, wat de AVG-compliance vergemakkelijkt.
Interesse?
Heb jij een CRM systeem en een website die los van elkaar bestaan en wordt het tijd om dat te veranderen? Neem contact op met ons voor een kopje koffie en een goed gesprek over koppelingen.